آشنایی با چندین نوشیدنی و دمنوش برای آرامش اعصاب

آشنایی با چندین نوشیدنی و دمنوش برای  آرامش اعصاب

دمنوش و نوشیدنی آرامبخش

دمنوش و نوشیدنی آرامبخش

نعنا گیاهی است علفی با گل هایی به رنگ آبی که انواع وحشی آن به فراوانی در طبیعت یافت می شود. مصرف این گیاه قدمت چندین هزار ساله دارد و قدیمی ترین نسخه ی درمانی این گیاه در دایوار معبد ادفواست که پراز نسخه ها و دستوراتی به خط هیروگلیف مصر باستان است و درباره طرز تهیه ی بخورها وعطریات مختلفی نگاشته شده که در مراسم مذهبی از آن ها استفاده میشده است.

خواص نعنا :

نوشیدنی های آرامش بخش

پیشینیان بالاترین خاصیت را در گروه داروهای گیاهی به عنوان ضد تشنجات عصبی و محرک برای نعنا قانل شده اند. طب گیاهی امروزی نیز خواصی را که در گذشته به نعنا نسبت داده اند تایید کرده و نیز تاکید می کند که آن را به صورت تونیک و مقوی معده ، ضد تشنج ، بادشکن و ضد اسهال به کار برند.

 

نعنا محرکی است قوی که اثر آرم کننده ای بر سیستم عصبی دارد. علاوه بر این ها دم کرده ی نعنا برای کسانی که از عصبانیت، به هم خوردگی سیستم سمپاتیک ، صرع ، سکسکه ،استفراغ های عصبی ، خستگی ، و به هم ریختگی عمومی رنج می برند، توصیه می شود.

میزان مصرف:

نوشیدنی های آرامش بخش

دمنوش و نوشیدنی آرامبخش

دمنوش و نوشیدنی آرامبخش

چای نعنا را میتوان روزی ۲ الی ۳ بار مصرف کرد. برای تهیه ی این چای می توان در هر بار یک مشت نعنای تازه یا یک قاشق مرباخوری پر از پودر برگ های خشک شده ی نعنا را در یک لیوان آب جوش ریخته و مانند چای به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده، صاف نموده ومیل کرد. هم چنین برای تعدیل طعم تلخ آن میتوان چند قطره آب لیموی تازه درآن چکانده وبا کمی عسل مخلوط کرده نوش جان کرد!

 

آب سبزیجات تازه
نوشیدن روزانه یک فنجان آب سبزیجات – کرفس، کلم پیچ و اسفناج – که حاوی کلسیم، منیزیم و ویتامین ث است، علاوه بر کاهش فشار خون، ترشح هورمون استرس را کاهش داده و به آرام شدن بدن کمک می کند.

آب آلبالو
نتیجه مطالعه پژوهشگران دانشگاه توکیو نشان داد، نوشیدن روزانه نیم لیتر آب آلبالو کیفیت خواب شبانه را افزایش می دهد و سبب کاهش استرس و فشارهای عصبی می شود.